sunnuntai 11. tammikuuta 2015

A MONTH...OR MAYBE TWO

Viime postauksesta onkin jo kertynyt melkeen kaks kuukautta, mitäs tähän nyt sanoisi:D
'People with lives don't blog'
Ei oo vaan ollut aikaa, eikä energiaa, blogille. Mutta nyt lyhykäisesti mun viime kahden kuukauden tapahtumista.
 
Thanksgiving
Kiitospäivä oli siinä viikko Vegasin jälkeen, syötiin hyvin, vietettiin aikaa perheen kanssa  ja muutaman perhetutun kanssa. Oli tosi mukava päivä!
 
Muutama viikko siinä ennen joulua juoksin jouluostoksilla, keskityin kavereihin ja kouluun, ja tietenkin ekan perheen kanssa ajan viettoon, sillä pian edessä oli perheen vaihto... Grants passissa meillä oli myös vaihtari-tapaaminen, vietettiin rento pizzaperjantai inboundien (Oregonissa asuvat rotaryvaihtarit) kesken. Viikonloppu asuttiin host perheissä, asuin Marian Brasiliasta ja Elenan Espanjasta kanssa eläkeläispariskunnan luona, oli tosi mukavaa! Lauantai meni outboundeja (Amerikkalaiset vaihtarit jotka lähtee vaihtoon ens syksynä) opettaessa ja niihin tutustumassa. Lauantai iltana meillä oli vielä joulupartyt inboundeille, oli super mukavaa!!
 
Leiriltä palattuani sunnuntaina vietettiin mun ekan perheen kanssa 'joulua', koska mä vaihdoin perhettä seuraavana tiistaina. Haikeissa tunnelmissa vaihdettiin lahjoja, sain tosi paljon kivaa kamaa ja nekin tykkäs mun antamista lahjoista. Lopuks ajeltiin ympäri kaupunkia kattomassa huikeita jouluvaloja! Varmaan yks ihanimmista/haikeimmista päivistä pitkään aikaan:)
 
Tiistaina (16.12) sitten koitti perheen vaihto. Uus perhe asuu Eugenen toisella puolella, North Eugenessa. Asutaan tavallaan vähän epäilyttävässä osassa kaupunkia, en esim. saa mennä ulos kun on pimeetä yms. Aikamoinen muutos, South Eugene missä Krista ja Scott asui, oli super turvallinen. Näitten talo on tosi kiva, mulla on iso oma huone ja oma vessa ja kylpyhuone, sekä näillä on oma siivooja. Oon ottanut siitä kyllä ilon irti:D Viime kerralla tuli valitusta häneltä mun sotkusesta huoneesta...ups. Mulla on nyt siis myös pikkusisko, 9 v sekä 8 kk koiranpentu. On sanomattakin selvää että arki on täällä hieman enemmän hektistä kuin ekassa perheessä:D
 
Seuraavana viikonloppuna lähettiin Bendiin 5 päiväksi, näillä on skihouse Mt. Bachelorin juurella. Vuokrattiin mulle lauta ja ostettiin season pass, ja yhtenä päivänä mentiin laskemaan. Mt. bachelor on 3 kilsaa korkea, oli hieman erilaista laskemista kuin mihin oon tottunut:D
Bendissä myös tapasin Lotan, suomalaisen vaihtarin, ihan sattumalta! Lotan kanssa viimeks nähtiin New Yorkissa vaihtari vuoden alussa. Oli ihan mielettömän upeeta puhua suomea!!! Kyllä sitä omaa kieleä niin paljon ikävöi.
 
Joulu vietettiin kotona uuden perheen kanssa, sain hirveen kasan lahjoja...Ne tuhlas varmaan reippaat 300 dollaria mun lahjoihin. Joulupäivä, joka täällä on joulu, avataan lahjat siis joulupäivän aamuna, oli oikein kiva. Soitin jouluaattona kotiin <3 Koti-ikävä ei joulunakaan tullut, viiskuukautta takana ja ei vielä kertaakan ollut kunnolla koti ikävä! Seuraavaks viikonlopuks lähettiin rannikolle, ajettiin Lincoln cityyn yheks yöksi. Tuhlattiin ne kaks päivää outlet mall:illa, josta lähti mukaan hirmu kasa kamaa...Mutta super halvalla!
 
Uus vuosi tuli vietettyä Marenin kanssa, Maren on vaihtari Saksasta ja asuu Roseburgissa. Katottiin himassa New Yorkin pallon pudotusta, aika hurja ilta sinänsä. Seuraavana päivänä oli Ducksien peli, ja sain pitkästä aikaa nähdä Kristan ja Scottin!! Meinas ihan itku tulla kun juoksin pihatien läpi halaamaan niitä:D Krista toi mulle kasan pennejä ja pinssejä Abu Dhabista. Ducksit voitti sen pelin ihan kuusnolla, nyt mennään pelaamaan Amerikan mestaruudesta! Hyvä vuosi mulle asua täällä Eugenessa, täällä on ihan hullu meno. Siis University of Oregon, on Eugenessa ja siellä Ducksien futistiimi käy koulua ja treenaa Asun siis samassa kaupungissa kuin yks parhaimmista - ellei parhaan - futisjoukkueen kanssa! Kävelen vielä joka aamu sen yliopiston kampuksen läpi, mikäs siinä jos joku päivä tulis törmättyä Marcus Mariotaan:D I wish...
 
Koulu alkoi viime maanantaina, mulla on nyt espanjaa, hissaa ja iopeetä. Tykkään kaikista mun kursseista ihan sikana, ja meen aina innoissani kouluun! Oon saanu uusia kavereita, oon oppinut uusia asioita ja kokeillut uusia lajeja. Välillä on asiat mennyt pieleen ja välit kavereiden kanssa sotkuun, ja ollut vaikeeta mutta pääasiassa koko aika ollut ihan mahtavaa.
 
Tän viikonlopun vietin taas vaihtari leirillä, tällä kertaa täällä Eugenessa! Hostattiin kahdeksi yöksi kaks tyttöä, toinen Ashlandista ja toinen Bendistä. Toinen halus mennä Espanjaan, ja toinen Japaniin. Ja tänään ne sai tietää.
Lauantai meni taas outboundeja avustaessa ja vinkkejä antaessa, sekä sain nähdä kaikki mun ihanat outbound kaverit! Saatiin keskellä päivää puolitoista tuntinen vapaa aikaa, kaikki ryntäs liikutasaliin! Iskin heti silmäni futispalloihin (amerikkalainen futis). Kun kaikki muut tytöt väsyi leikkimiseen ja pelaamiseen puolessa tunnissa, mä jäin liikkasaliin kopittelemaan Johanneksen (Tanska), Jamesin (Thaimaa) Oliverin (Belgia) ja Timothen (Ranska) kanssa:D Oikea käsivarsi oli jumissa ja kipeä, sekä sormet turvonneet ja rystyset kolhuilla, mutta jatkoin silti kopittelemista ja tunnin päästä heitin tarkasti salin päästä päähän, ja sain kopin samalla kun juoksin. Amerikkalainen jalkapallo on kyllä mun suosikki juttu, hyvin on amerikkalaiset mut opettanut:D Tänään aamulla kun heräsin, koko yläselkä jumissa ja oikeaa kättä jomotti niin pirusti, mutta kyllä futis on sen arvosta!!
 
Sunnuntaina uudet outboundit sai tietää missä ne tulee ensvuoden viettämään, ja yks tyttö menee Suomeen!! Ja kuinkas kävikään, tätä tyttöä sponsoroi MUN klubi, eli me tullaan näkemään toisemme joka kokousessa viikoittain! Hullu sattuma, sillä joka klubi sponsoroi vaan yhden oppilaan joka vuosi..
 
Huomenna taas kouluun, ja illalla sitten iso Ducksien peli. Oon nyt jo ihan liian innoissani! Ja meen Kristan ja  Scottin luokse kattomaan sen, ja jään yöksi. Ihanaa nähdä niitä taas:) Sekä tein päätöksen että en halua kolmatta perhettä, vaan meen parin kuukauden kuluttua takas niitten luokse asumaan!
 
A couple of small things that I've done during these past two months:
Hengaillut Laurenin kanssa, käynyt ratsastamassa kerran viikossa, pelannut ultimate frisbeetä, aloittanut juoksemisen, syönyt hirmumäärän omenoita, nähnyt vaihtarikavereita, puhunut tunteista, riidellyt kavereiden kanssa, nauranut, itkenyt, kuntoillut, ikävöinyt, ollut iloinen, shoppaillut lisää, opetellut puhumaan aksenteilla, kattonut liikaa Stand Up comediaa, syönyt roskaruokaa, nähny leffat Interstellar, Annie, Night at the museum 3 ja Wild, leikkinyt Arrown (perheen koiranpentu) kanssa, juossut koulun jälkeen, saanut mutakylvyn Iopeessä, ostanut lisää pinssejä mun bleiseriin, mennyt bussilla kouluun ja kävellyt Universityn kampuksen läpi joka aamu, opettelut espanjaa, nukkunut huonoja ja hyviä öitä, syönyt suomalaista ruisleipää, lukenut kirjoja ja pitänyt hauskaa.
 
Puolet mun vaihtari vuodesta on mennyt ihan silmänräpäyksessä, ja antaisin mitä vaan että voisin pysäyttää ajan...
 
Propsit niille jotka jaksaa lukea:D Sekä yritän tehdä kuvapostauksen pian!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti