perjantai 8. elokuuta 2014

NYC

Nyt on selvitty Eugeneen asti hengissä, takana kolmen päivän leiri New Yorkissa, 14 tuntia matkustusta ja liian monta huonosti nukuttua yötä. Tällä hetkellä makoilen mun uuden kodin tvhuoneen sohvalla ja katson How I met your motheria! :D

Tässä postauksessa kerron miljoooonalla kuvalla Nycin leiristä, ja kaikesta mitä siellä nähtiin! Teen vielä parin päivän sisällä postauksen mun perheestä, talosta ja siitä mitä mulle kuuluu!

Maanantaina lento lähti kahden aikoihin päivällä ja yheksän tunnin kuluttua laskeuduttiin New Yorkin JFK:lle. Lento meni nukkuessa, ohjelmia katsellessa ja toisen vaihtarin Elisan kanssa jutellessa. Kentällä mentiin sitten kaikki kuulustelut ja passitarkastukset läpi, ja selviydyttiin bussiin ja lähettiin kohti hotellia! Räpsin matkalla ikkunasta jo varmaan 100 kuvaa...

Meidän hotelli oli Holiday Inn Midtown, joka oli ihan sika kiva ja huoneitten sängyt oli aika mahtavan kokoset!:D Hissit oli vaan ihan mielettömän hitaita eikä kunnon rappusia ollut...

Kiirehdittiin sitten koulutukseen seitsemästä kahdeksaan, istuttii siellä silmät killissä kun suomessa kello oli jo 4 yöllä:D Käytiin ostamassa sen jälkeen lähikaupasta vettä ja iltapalaa ja sitten painuttiin vauhilla nukkumaan!

Erittäin huonosti nukutun yön jälkeen, - pirun aikaero! - noustiin vaivalloisesti ja lähettiin aamupalalle. Pekonia, donitseja... Alko heti ahdistaa jenkkien ruuat joten päädyin syömään hedelmiä ja sämpylän!:D Sitten koulutukseen ja kakstuntisen jälkeen Nycin kauduille ettimään ruokapaikkaa!

Syötiin jälleen terveellisesti jossain pikaruokalassa, otin jonkun ihme kanaruuan:D Sitten mentiin vauhilla takasin hotellille ja siitä alkoi bussikierros ympäri Nycin nähtävyyksiä! Kierros oli ihan mahtava, oppaana oli suomalainen nainen joka asuu Nycissä. Hän osasi kertoo kaikesta maan ja taivaan rajalla, esim. missä kukin julkkis asuu ja miten vaikeeta on saada kämppä jostain  hienoimmista taloista! Kierros päättyi upeelle Times Squarelle ja siellä saatiin viettää kolmituntinen, joka meni aivan liian nopeesti:D

Seitsemältä oli tapaaminen sovitussa paikassa Times Squarella, ja siitä lähdettiin ryhmänä kohti Broadwayta. Käytiin katsomassa Newsies, joka oli ihan mielettömän hyvä! Aluksi en saanut yhtään selvää mistä ne siellä lavalla puhu, mutta nopeesti aloin jo ymmärtämään ja pysyin kärryillä loppuun asti:D Musikaali loppu siinä kymmenen aikaan eli tunti kotiintuloaikaan! Jäätiin Lotan ja Elisan kanssa pyörimään Times Squarelle, ja juostiin lopuksi pää kolmantena jalkana hotellille, koska eksyttiin muutaman kerran...Hotellilla suihkuun ja pehkuihin! Nukahin varmaan sillä sekunnilla kun pää osu tyynyyn:D

Keskiviikko oli vika kokonainen päivä, ja omaa aikaa oli kahteen asti! Noustiin ylös hyvissä ajoin ja lähettiin aamupalan jälkeen suoraan taxilla Empire State Buildingia kohti! Siellä kateltiin hetki upeita näkymiä ja sitten vaan luovutettiin nähtävyyksien katselussa ja lähettiin shoppailemaan:D Suunnitelma oli käydä Macy'sissä ja sitten Sohon kaduille shoppailee...mutta eksyttiin matkalla niin moneen paikkaan, ettei keritty koskaan Sohoon:D Tein tuhojani Victoria's Secretillä ja varsinkin Forever 21:nissa, mutta en kuitenkaan läheskään niin pahasti kuin edellisenä iltana Sephorassa...Palattiin taas salaatit vedettyämme hotellille koulutukseen. Sen piti kestää kahdesta neljään, mutta venyi puoli viiteen. Viideltä oli lähtö The View ravintolaan, joten aika rupusen näkösenä sinne mentiin:D Itse ravintola oli mielettömän upea, se jopa pyöri:D Ruoka oli niin hyvää ja varsinkin jälkiruoka, siellä oli myös suklaaputous!

Ravintolan jälkeen mentiin kiertelyn kautta hotellille ja pakkaamaan. 12 aikaan pääsin nukkumaan, eli silloin oli kolme tuntia aikaa herätykseen...Puoli neljä nousin urhoollisesti ja lähettiin Lotan ja Teemun kanssa lentokentälle päästyämme ettimään porttia. Siellä nuokuttiin melkein 3 tuntia kunnes päästiin koneeseen...Lento oli 6 tuntia, ja ne oli varmaan mun elämän pisimmät tunnit...ei saatu nukuttua kuin varmaan tunti. Mulla oli vielä melkein 4 tuntia odotusta jäljellä Portlandin kentällä ennen mun vikaa lentoa, ja puhelimesta sattui loppumaan akku...

Tänne mä kuitenkin selvisin, - puolikuolleena - ja mua oli vastassa eka ja toka hostperhe, councelor Ginny ja hänen miehensä. Kaikki olivat heti niin mukavia ja kyselivät kaikkea ja juttelivat mukavia! Sain siis nyt tietää toisen perheen, heillä oli 10 vuotias tyttö, saan siis pikkusiskon! Sitten lähettiin mun host vanhempien kanssa kohti uutta kotiani! Molemmat ovat todella mukavia ja hauskoja, oon viihtyny tosi hyvin, he keksivät koko ajan ohjelmaa ja tekemistä. Kerron enemmän heistä, mun kodista ja ekoista päivistä seuraavassa postauksessa:)